fredag, september 09, 2005

Utrolig lei politikk nå

Jeg er glad det er valg på mandag, så kan kanskje dette politikkgreiene roe seg en stund. Føler jeg har fått en kraftig overdose nå. Føler vel også at politikerne begynner å bli leie selv også, det er lite de sier nåsom de ikke har sagt minst et dusin ganger tidligere i valgkampen. Jeg har sett deler av partilederdebatten i kveld, her er min høyst personlige vurdering:

Sponheim, Stoltenberg og Høybråten står for meg fram som denne debattens vinnere. Sponheim stråler av selvtillit og engasjement etter de gode målingene i det siste. Stoltenberg har vært god hele valgkampen og står fram som en av våre dyktigste og mest troverdige politikere. Høybråten vinner på sin rolige stil og djevelske sarkasme. Der ligger en jævel på lur bak den prektige maska...

Kristin Halvorsen er alltid god i debatter, men hun sliter etter min mening mer og mer med å forklare hvordan SV skal opptre i en regjering. Åslaug Haga er flink og sjarmerende, mens Torstein Dahle er akkurat så på utsiden av de andre som en forventer fra RV.

Hagen, Bondevik og Solberg var helt på det jevne. Ingen av dem hadde sin beste dag, men de flyter på rutinen. Det samme kan ikke sies om Roy Waage fra Kystpartiet. Han virka svært nervøs, sa lite og så rett og slett ikke ut til å trives på TV. Jeg hadde venta meg mer av en slugger som han.

3 kommentarer:

Anonym sa...

.. så lei politikk at du bærer emnet videre , ja !!
I see !
Selv skyr jeg emnet, unntatt innmari innmari innmari korte trekk, og da selvsagt i valgfrie perioder.
Akkurat nå, er det for mye av det gode over alle felt.
valg og dets konsekvenser....
hihi...
neverending story det der !

Rachel

Bottom Buzzer sa...

Ser ut til å bli et skikkelig close race. Spennende, men egentlig tror jeg det er ett fett hvem som vinner. det kommer til å ha liten betydning for folk flest.

Men nå begynner skittkastingsdebatten på TV2 straks. Hepp...

Anonym sa...

du er vel blandt de som sitter oppe akkurat nå, og ivrer med de som leser opp resultatene du ?!
en blå, en grønn, en lilla !!
Heia heiaaa ?!
Okkaaaai !!
Som min søster, som stillte klokka på 12 den natta klokken skulle stilles-
ISTTEDET for å gjøre disse tingene neste morgen ??
Stille klokka i forkant, eller Radio gaga til frokost og morgen-kaffe ??!
hehe. Argh as.
mens andre duller på nettet...
Jaja
KLEM. hihi
R