torsdag, september 01, 2005

Skolesirkus

...eller skolevalg som det også kalles. Akkurat nå står partiene på rekke og rad rett utenfor biblioteket (i kantina) og deler ut brosjyrer, drops og valgflesk. Det er stort sett ungdomspartiene som stiller, så da er det nok mye snakk om billigere sprit, fetere biler, større desserter og annet piss. Blir vel litt mye sirkus for meg dette her. Selv er jeg blitt mer og mer partipolitisk desillusjonert og kan ikke få meg til å støtte noen av partiene. Når det gjelder økonomisk politikk og fordelingspolitikk er jeg mest på linje med Ap og Sv, men den politikken de fører i viktige verdispørsmål (abort og homofile ekteskap/adopsjon) gjør at jeg ut fra mitt kristne livssyn kan få samvittighetsproblemer hvis jeg stemmer på dem. Men jeg er heller ingen stor tilhenger av den nyliberalistiske politikken som føres i dagens Norge. Ikke lett dette her...

I dag er det visst også skolevalg her på skolen. Det er sikkert spennende nok, men siden vi befinner oss på Karmøy vil det overraske meg om Frp ikke blir det største partiet. Her på øya har de faktisk over 30% oppslutning. Noen som har en jobb og en hybel et helt annet sted til meg?

3 kommentarer:

Anonym sa...

siden det er mange personer i en, som kinderegg vet du, anbafaler jeg at du finner frem "den beste" i deg
(og stemmer krf.hihi..)
Man kan faktisk umuuuuulig like alt ved et stort parti, akkurat som at man ikke kan like absolutt alt ved en partner eller en venn.
Alle har no dritt man bare må finne seg i, lissom
Så gjelder det å finne hvilket parti man kan leve med, for egen samvittighets del, mener jeg !
yess.
keeeey are eff !!
olos,
engelske komplikasjoenr
Skjønte du den, bibliotek-mannen ?!
krf,
på norsk

ar, ei, ci , eish, i , el
hihi !

John David Didriksen sa...

Så det er ditt parti ja... Har faktisk stemt på dem ved enkelte anledninger før, og stemmer på dem i kommunestyrevalg. Men for at de skal få min stemme denne gangen bør de komme seg ut av klørne til det der ekle Høyre. Jeg mener også at Bondevik bør byttes ut med Høybråten. Synes nok Kjell Magne har utspilt sin rolle i norsk politikk, etter over 30 år på Stortinget.

Anonym sa...

woaw...er du så inni det du ?!
jeg bare stemmer, jeg !
og ferdig med det lissom ! leeer
Som sagt, alle har noe dritt i sekken
men krf ... joa, ! Min lille stemme skal de da jammen få.