onsdag, september 21, 2005

Fagforumsmøte

I dag har jeg vært på fagforumsmøte på Karmsund videregående skole sammen med de andre skolebibliotekarene her i Rogaland. Alltid hyggelig og nyttig å møtes og dele gleder, tips og ikke minst felles frustrasjoner. Vi fikk servert god mat av servitørelever, så det var skikkelig stil over det.

Karmsund videregående skole er en ny skole, faktisk så ny at den ikke er helt ferdig. Jeg må si at jeg ikke helt liker den måten de bygger på nå for tida, med mye stål og glass og steinheller på golvet. Det er nok funksjonelt og kanskje også økonomisk, men for meg gir det et litt kaldt preg, litt sånn østeuropeisk 80-tall. Men skolen blir nok fin når den er helt ferdig.

På vei hjem stakk jeg innom Platekompaniet på Amandasenteret. Kjøpte følgende tre plater:

Bon Jovi: Have a nice day
Rush: 2112
Sonata Artica: Reckoning Night

5 kommentarer:

John David Didriksen sa...

Vi har bare dagsmøter, men de er det til gjengjeld to eller tre av i året.

Anonym sa...

Hm.. ikke for å virke spydig eller noe slikt da.
Men "felles frustrasjoner" ..
hva er bibotekarers felles frustrasjonr ??

hm. . . . R

John David Didriksen sa...

Bl.a. lave budsjetter, stadige nedskjæringer og vanskeligheter med å nå fram i de fora der vi burde bli hørt.

Spesielt det siste gjelder for oss skolebibliotekarer, uten å si for mye kan jeg vel si at vårt forhold til de som formelt sett er våre overordnede "støttespillere" i fylkesadministrasjonen blir en del diskutert på disse møtene. Og da er det litt færre hallelujarop enn på et middels pinsemøte, for å si det mildt.

John David Didriksen sa...

Stemmer det Joto. Jeg er ikke en av de som syter mest, er nok enkelte middeladrende hunkjønnsvesener som er litt mer pågående på det området...

Anonym sa...

(jeg skal ikke kommentere at jeg ikke ser middeardrende kvinner her ?
men nettop unge menn ?
Har veeeldig lyst å si dem det, men neisj. Dropper det. ... Istedet sier jeg...)

SÅååå fliiiiinke dere er gutter !!!!!
Stå på for bibloteket !!!
Og ikke klager ???
Oyyy oy oyyyyy ????
Ja, dere er fliiiinke.

hihi...

NIEDA....ikke hør på hu, sant ?!
En ting skal du iallefall ha, rocke d.
Du er engasjert !!
Yess.
Og det er en veldig fin ting.

KLEM.
Rachel