onsdag, mai 21, 2008

Eurovision Song Contest


Jeg regner med at jeg ikke trenger å opplyse om at Norge faktisk er i finalen i denne fantastiske konkurransen, denne bloggens lesere (hvis den har noe sånt) er vel ansvarlige nok til selv å følge med på slike viktige begivenheter. Norge sender som kjent dette året to av Det Kvinnelige Hoftepartiets toppkandidater til Beograd, og i går viste det seg at jeg ikke er den eneste som helhjertet støtter dette partiet. De har tilhengere over hele Europa, dette kan bli en massebevegelse! Go Mira og Maria!

Andre artister jeg la spesielt merke til var Britney Spears fra Hellas og Laka fra Bosnia-Hercegovina. Førstnevnte heter egentlig Lalomoira, men hun synger, snakker og ser ut akkurat som Britney Spears, så da kaller jeg henne det. Laka er en underlig skrue. Han ser ut som en mellomting av en kul sjørøver og en sinnsyk barnelemlester, og synger omtrent slik også. Med seg på scenen har han unge og gamle kvinner med brudekjole og strikketøy og en medvokalist som driver med klesvask når hun ikke synger... Sære greier, selv til ESC å være.

Ingen kommentarer: