tirsdag, januar 09, 2007

Hvitvin, mormonere og en farlig deodorant

Jeg reiste altså en minitur til Oslo på lørdag. Allerede på vei til flybussen skjedde noe interessant: Jeg møtte en representant for Jesu Kristi kirke av de siste dagers hellige (bedre kjent som Mormonerne) som gav meg et eksemplar av Mormons bok. Han jeg snakka med var en "eldste" selv om han sikkert ikke var eldre enn 25, og han var amerikaner slik mormonerne ofte er. Han forsikra meg om at alt i Mormons bok stemmer helt med Bibelen. Helt 100 %. Likevel påstår de på et kort som fulgte med boka at ekteskap kan vare i all evighet, altå også etter døden. Dette til tross for det Jesus sier i Lukas 20, 27-44. Mystisk...

Når jeg kom til flyplassen i Stavanger ble jeg et offer for de nye og strenge sikkerhetsreglene. Deodoranten min var nemlig for stor til å ta med som håndbagasje. Den er på 200 ml, det er akkurat dobbelt så mye som er lovlig... Altså måtte jeg sende bagasjen min. Enkelte vil sikkert påstå at det er mer terror mot de andre passasjerene å la meg reise uten deodorant. Jeg er på ingen måte uenig.

Vel framme i Oslo var det tur på byen sammen med Dag, John Tore og Erlend. Jakob kom også og var med en stund. Det var en bra kveld! Vi var på Hard Rock Cafe, Sorrento og Belfry, avbrutt av et lite pitstop på Burger King. Jeg og Erlend avslutta kvelden som seg hør og bør med kebab på Lett & Mett. Før det hadde jeg skylt passelige mengder hvitvin og øl. Snadder!

Her er gutta på Hard Rock Cafe. Jeg befinner meg bak kamera.



Her er et bilde tatt med John Tores kamera der mitt alvorlige ansikt faktisk kan skues i all sin manglende prakt.

4 kommentarer:

Kjell Rune sa...

Lykke te te mormonarane...;)
Løye at du ikkje e større horisontalt... Øl, burger, kebab... Men det hørrtes jo stas ut. Kos deg med ditt. Kjekt med et lite reisebrev. Det e jo alltid spennande.
kR

Anonym sa...

Ja vi hadde en bra kveld! Vi fant også ut at din grense går etter 5 øl og 4 glass med hvitvin....hehe.

Det jeg kan om mormonerne har jeg lært av South Park. En ordentlig belærende episode med en morsom dumdum-sang.

http://www.southparkstudios.com/show/display_episode.php?season=7&id1=712&id2=111

John David Didriksen sa...

Kjell Rune har helt rett, mitt kosthold er et mareritt. Men JT har også rett, det var en bra kveld!

JT sa...

Det Canon Ixus 60 jeg kjøpte til 995 kr på morgensalg kl 7 i jula funker veldig bra da...Ingen røde øyne, og litt lysere enn det andre bildet.

Nå har vi fått inn boken av Jørgen Grann: Fast food, den endelige guiden til Norges flora av gode gatekjøkken, og hvordan verdens beste mat kan bli bedre i ditt eget kjøkken. Puh. Noe for D...

JT