søndag, desember 10, 2006

Bra jobb og bra filmer

Jeg kommer nå rett fra kino hvor jeg har sett "Menneskenes barn", en dyster framtidsvisjon av et samfunn der ingen lenger får barn og verden sakte men sikkert går mot sin undergang. Så blir plutselig en jente gravid... Filmen er bra! Den er heller ikke bare dyster, det er gitt plass både til litt optimisme og humor. Filmen er bygd på en bok av P.D. James, som ellers er mest kjent for å skrive krim. Les om filmen på Filmweb.

Ellers må jeg bare si at det å jobbe på det nye biblioteket slett ikke er så verst! Alle virker fornøyde med vårt nye tilbud og skryter av hvor fint det er blitt. På torsdag var vi på biblioteket på julebord på den ærverdige resturanten Charlottenlund. Det var også hyggelig.

Når jeg kom hjem fra lørdagsvakt i dag (den neste er heldigvis ikke før i mars neste år) fant jeg en pakke fra HQ Film i postkassen min. I den lå DVD-versjonen av Asfaltevangeliet! I pakken lå også en T-skjorte og tre klistermerker. Det er vel det som kalles merchandise. Gleder meg til å se denne filmen minst en gang til, det kan nok også bli flere.

For de som er interessert kan den bestilles direkte fra HQ Film, som er filmskaper David Åleskjærs selskap så vidt jeg har forstått.

1 kommentar:

funky_uncle sa...

Hva med å kjøpe Asfaltevangeliet inn på biblioteket?