onsdag, oktober 25, 2006

Et helsikes liveband

Jeg visste på forhånd at dette er en tittel som Passer godt på Danko Jones, og det viste seg etter hvert å stemme. Det var litt tregt til å begynne med, bandet var tydligvis rasende på de naboene som hadde beordret dem om å slå av monitoranlegget(!), og Danko la ikke skjul på dette i en lang monolog som inkluderte mye bruk av ordene "fuck" og "pussy". Men han ble i bedre humør etter hvert, og lovet bl.a. en mannlig fan som var litt stor i kjeften "spesialbehandling" etter konserten ("So you think you're gonna get lucky tonight? Well, you are gonna get lucky. With me! Yeah, you're gonna suck on my cock after this show"). De spilte ellers som vanlig hardt, intenst og svett. Jeg oppdaga også at bassist John Calabrese etter all sannsynlighet er en slesk liten jævel. Han smiler ofte mens han spiller. Dette er jo vel og bra, men det er mye som tyder på at han på denne måten sjekker damer fra scenen! Å fysjameg.

Ellers er det bare en ting å si: Danko Jones live kan ikke helt beskrives, det må oppleves. Når dette er sagt må det også sies at en kollega av meg som også var til stede dømmer konserten nord og ned og kaller den "en oppvisning i narsissisme", "monoton", "kjedelig" osv. Han om det.

For å avslutte med verdighet legger jeg ved et bilde av Dankos autograf som jeg fikk på Platekompaniet i går ettermiddag: Jeg fikk signert plata "Born a lion", som bl.a. inneholder klassikeren "Lovercall". Den handler om oralsex.

2 kommentarer:

Kjell Rune sa...

Danko gjengen synes for meg å vara tidenes rockefigurar ut fra det du skrive. For ein gjeng. Trur kje eg ville slosst med nogen av di. Men autograf e jo alltid kjekt...
kR

John David Didriksen sa...

Jeg tror nok du kunne slåss med trommeslageren, han ser litt ut som en offentlig kontorist faktisk... Men de er litt av noen figurer ja. Stor underholdningsverdi, som Ida skriver.