tirsdag, august 02, 2005

Kall - hva og ikke minst hvor

På søndag var jeg på sommergudstjeneste i Storsalen i Oslo. Jeg trodde ikke det ville være så mye folk i slutten av fellesferien (eller fellesregnet, som enkelte kaller det), men jammen meg var det fullt hus. Temaet for gudstjenesten var Oslo, og i den forbindelse snakka Knut Tveitereid om viktigheten av å finne ut hvor en har sitt kall. Det er ikke nok å vite hva du er kalt av Gud til å gjøre, du må også vite hvor du skal gjøre det.

Selv har Tveitereid, opprinnelig fra Grimstad, et stort hjerte for Oslo. Mange jeg kjenner har hjertet sitt her på Karmøy (det er vel mulig det også). En venn av meg har funnet sitt kall på Sørlandet. Og jeg? Er ikke sikker, sannsynligvis fordi jeg ikke har gidda å spørre... Men føler på meg at det ikke er på Karmøy. Jeg tror en må like et sted for å føle et kall i hjertet til å gjøre noe der.

Ingen kommentarer: