tirsdag, juli 31, 2007

Quis og ligretto

Jeg har vært på Karmøy siden torsdag kveld. Etter et par dager med mye tapetstirring (avbrutt av en urban cafetur til Haugesund med John) var det i går klart for Ben Sigvalds tradisjonsrike grillfest, som dette året ikke ble en grillfest i det hele tatt pga. været. Men Ben, som har mange års erfaring fra kristelige skolelag, har alltid alternativer. Derfor ble det quis og kortspillet ligretto i stedet, noe som var helt utmerket.


Jeg fikk nok en gang vist at jeg er god i quis og elendig i kortspill. Hvis det var noe i det gamle "visdomsordet" om uhell i kortspill og hell i kjærlighet burde jeg vært lykkelig gift med opp til flere kvinner i dag, omtrent som en utflippa mormoner. Ligretto er et spill som krever alle de egenskapene jeg ikke har, som å være snar med hendene og hjernen. Men moro var det nå likevel!

Ingen kommentarer: