søndag, august 06, 2006

Lost Weekend i Bergen

Siden jeg dette året ikke får ferie før langt ut på høsten en gang måtte jeg benytte muligheten til å komme meg litt vekk denne helga. På fredag var jeg og besøkte Rachel der hun bor utenfor Bergen. Siw og kjæresten Stener var også der. Det var en svært hyggelig kveld.

På lørdag var jeg med Jan Inge, Astrid og Jørgen på Lost Weekend på Askøy. Jørgen var til og med så grei at han kjørte. Vi fikk dessverre bare med oss halve konserten til Marit Larsen, men det vi hørte var svært bra. Hun spilte flere nye låter, det er tydelig at kreativiteten og produktiviteten er på topp. Spesielt "My boyfriend's back" er utrolig kul, den kan bli en hit. Overraskende nok spilte hun også den gamle M2M-hiten "Don't say you love me", riktig nok i en nokså annerledes versjon enn originalen.

Elvira Nikolaisen var en skuffelse. Hun hadde ikke med seg bandet sitt, kun en gitarist, og hele konserten satt hun gjemt bak et stort piano så vi bare så halve hodet hennes stikke opp. Det er for dårlig på en festival.



De gamle heltene i Pogo Pops var derimot helt på topp. En skikkelig energisk og bra konsert der de spilte flere av de beste poplåtene som ble skrevet i Norge på 90-tallet, og de står seg godt! Dette er et band som fortsatt har mye å gi.

Cardigans var den siste konserten vi fikk med, og det var også veldig bra. Kvelden ble avsluttet med en liten tur innom Garage når vi kom tilbake til byen. Kort sagt kan jeg si at jeg som vanlig har hatt det bra i Bergen. Det er en by jeg alltid gjerne kommer tilbake til, i likhet med min gamle studieby Oslo.

5 kommentarer:

janorkan sa...

det va ein bra kveld å ei bra helg ja, takk for besøket! me må gjenta det eller denslags om ikkje så altfor lenge. kanskje me motsatt fortegn.

nå har forresten den varma å plagsomma solå forsvunne igjen her i bergen, endelig litt skikkeligt pøsregn!!

John David Didriksen sa...

Det bør gjentas ja, gjerne med motsatt fortegn! Som jeg fortalte deg har jeg blitt innviet i Stavangers dypeste hemmeligheter og har funnet steder der øl selges for 29 kr fram til kl. 23

Kjell Rune sa...

Det va jo litt av et knippe med bra artistar. Pogo Pops platå mi må eg jo rett og slett ta fram igjen. Hei så lenge. kR

Astrid med hageflekken sa...

Takk for sist!
Heilt enige med deg når det gjelde Elvira og gjengen...
Klagen te Lost Weekend angåande det elendiga samarbeidet med HSD e desverre ikkje underveis endå, men bitterheten forsvant liksom litt når me fekk sitta på med Jørgen him igjen....

John David Didriksen sa...

Astrid: La aldri bitterheten forsvinne! Du bør stå fram og være Stemmen for de som ikke hadde noen Jørgen å sitte på med...