torsdag, august 10, 2006

Bra markedsføring av biblioteket

I dag begynte de første studentene å vise seg på universitetet. Det var de nye studentene i tekniske- og naturvitenskaplige fag som gjorde sin entre, og de fikk i den anledning en omvisning på området, bl.a. i "biblioteket". Siden det nye biblioteket for tida er under oppbygging og nesten alle bøkene er pakka ned i esker er det ikke mye vi har å vise fram, bare en provisorisk skranke. Men et par av de som viste de nybakte studentene rundt hadde roen på å markedsføre våre tjenester:

"...og i biblioteket starter all forskning. Uten biblioteket, ingen forskning."

"Å være uten bibliotek er som å være en fisk på land."

Det er når en hører slikt at en ser mening i det en holder på med.

2 kommentarer:

Kjell Rune sa...

Ja, du e nok flinkare te å markedsføra biblioteket enn å vatna planter... Et par veker te så e eg på plass på min fysste skuledag, sko eg tru. Då ska eg komma innom deg. kR

John David Didriksen sa...

Jeg er vel marginalt flinkere til å markedsføre biblioteket. Det håper jeg i alle fall.

Hvilken skoledag er det du tenker på? Er det Solborg, eller skal du fortsatt henge litt på UiS?