lørdag, desember 10, 2005

Jeg skal se Udo!



Udo kommer til Haugesund i februar, og jeg har sikra med billett! Denne tyske metallegenden er kanskje mest kjent som vokalist i Accept, men har hatt sitt eget band helt siden Accept ble oppløst. Nå skal han altså ha tre konserter i Norge, og jeg skal på en av dem. O lykke...

For de som ikke kjenner Udo kan jeg fortelle at han er kongen av alle snerr. Stemmen hans er omtrent som en mellomting av en vinkelsliper og et tannlegeborr. Og som dere kan se ser han ikke helt god ut heller... For meg er han en av de aller største, selve kongen av metal.

12 kommentarer:

funky_uncle sa...

Han ser usannsynlig tysk ut.

Jeg kan ikke tro han har råere stemme enn Brian Johnson i AC/DC.

Men takk for tipset, jeg trenger mer metal og skal sjekke dem ut. Kan du anbefale noen sanger eller album?

John David Didriksen sa...

Udo har faktisk råere stemme enn Brian Johnson, tro det eller ei. Har har konsert på John Dee i Oslo et par dager etter konserten i Haugesund, få den med deg! Og ja, han ser usannsynig tysk ut, det er det som gjør ham så skummel.

Når det gjelder album av Accept kan jeg spesielt anbefale "Metalheart" og "Breaker". Av låter er spesielt "Son of a bitch", "Metalheart" og "Living for tonight" verdt å sjekke ut, men Accept har usannsynlig mye bra. Jeg har hørt lite av det Udo har gjort etter Accept, men har planer om å få gjort noe med det.

Kjell Rune sa...

Udo... Oh man. Det navne e det lenge siå eg har hørrt. Kos deg på konsert når du komme så longt.

Anonym sa...

UNO, endelig henger jeg med
UNO !!
Er et spill det !
Morro er det også
Han herre på bilde, har sikkert tapt
Det skjønner jeg veldig godt at han ser så fryktelig sint ut, han er sikkert lei seg inni seg, tror jeg.
Se, han peker, og sånn.. huff..
Egentlig vil han nok bare gråte, skjønner du
UNO er veldig engasjerende spill, altså
Jeg blir også veldig sinna når jeg taper
men huff..
tror aldri jeg pekt på den måten for det.
Nei, syns han kan skjerpe seg BITTE LITT, as
Jobbe med seg selv,. litt syns ikke du også, Rocky ??!
Kanskje spille litt Bridge istedet, eller sjakk, kanskje ?
Jah. bedre i lengden, når man skal bli såååå hissig, da.-
det syns jeg nesten.

Rach...

funky_uncle sa...

Rachel, gå ut.
Gutta snakker.

John David Didriksen sa...

Hahaha Rachel, nå er du blond ass. Ler godt jeg. Men enig med Funcle også, når gutta snakker metal må jentene ta oppvasken...eller noe sånt.

Anonym sa...

Merk at Rocke-D snart blir å åpne sitt nye domene, www.rockebibliotekaren.com Et domene som passer som hånd i hanske, eller kanskje man skal si som et bedehus på Karmøy, for han.

Elin Stillingen sa...

Jaja, da jeg var 17 ville jeg gjerne bli en rå, provoserende og kompromissløs vokalist i et rockeband. Nå er jeg bare en rå, provoserende og kompromissløs bibliotekar.

Er han Udo han samme som stilte opp for Tyskland i Melodi Grand Prix for noen år siden?

John David Didriksen sa...

Råe, provoserende og kompromissløse bibliotekarer kan vi aldri få nok av! Men jeg tviler sterkt på om Udo noen gang har vært med i MGP...

Anonym sa...

Keep it hard.

Hilsen the Chizz, som kom inn på bloggen din via rockebibliotekaren

Anonym sa...

leeeer...
Rach

Anonym sa...

du kan si ka du vil men Brian Johnson er å blir den beste. Udo kan ta seg en pille og dø!!!