søndag, februar 01, 2009

En fornuftig brukt femmer

Jeg pleier ikke å sende inn stemmer i Eurovision Song Contest, men i delfinalen i Bodø i går var det en låt som for meg hevet seg langt over de andre. Alexander Stenerud er etter min mening en av Norges beste popvokalister, med sin dramatiske og litt barytonaktige stemme.

Stenerud er etter hvert blitt noe av en veteran i norsk pop, bl.a. med underkjente Zuma. Hvorfor ble deres "Joy in the City" fra 2002 aldri noen superhit? Det var en skikkelig sliter som fikk en velfortjent seier i går, denne låten kan vi sende til Russland uten å skamme oss!

(Lenke til video)

1 kommentar:

Anonym sa...

Må si det er veldig lenge siden jeg så Grand Prix nå. Blir rett og slett forvirra av at det er så mange delfinaler. Hver gang det snakkes om GP, tenker jeg: "Hæ? Var ikke det for to uker siden?".

Stenerud minner meg om Morten Harket, by the way.

kR