torsdag, september 13, 2007

Bokprat og parfyme

Jeg må få reklamere litt for Stavanger biblioteks bokprat på Mp3. De har bokprat om forskjellig litteratur hver torsdag, men dette er på en tid der de fleste av oss er på jobb. Derfor er det helt glimrende at en kan laste det ned og høre når en vil. Les mer og last ned her.

Det er for meg ganske passende at første foredrag er om norske rockeromaner, siden dette er et litterært tema jeg selv er opptatt av. Per Ebbe Helberg holder et bra foredrag, men flesteparten av bøkene han snakker om har jeg faktisk lest. "Sennepslegionen" av Morten Jørgensen leste jeg første gang på videregående. Den gjorde et helt enormt inntrykk, og står fortsatt for meg som en av mine beste og sterkeste leseopplevelser. En gigantisk klassiker og kultbok.

Ellers er det vel mange som har savnet en bibliotekparfyme...

2 kommentarer:

Kjell Rune sa...

Fantastisk bok, John David. Mimrer tilbake til tidene på gymnaset nå... Og det finnes flere gode rockeromaner.
kR

Anonym sa...

Dette var jo et fantastisk tips! Jeg er i gang med å laste ned allerede.