lørdag, juli 26, 2008

Nok en gang i Oslo


Etter en ekstremt varm og langvarig togtur er jeg nok en gang på ferietur i Oslo, denne gangen på dette slitne hotellet. På dusjforhenget i dusjen jeg deler med flere andre rom er det noe som minner mistenkelig om en størknet blodflekk! Eller hva tror du? Bevis vedlegges. Standarden ellers har heller ingenting som minner om hverken gammel eller ny storhet. Jeg har allerede begynt å lure på hvordan frokosten er her.

Etter en slik togtur og en slik dusj måtte det harde virkemidler til. Da er det kun en dobbel Elvis på Elm Street som holder. Det er et skikkelig "mannemåltid" hvor egg, bacon, bønner og poteter er hovedingrediensene. De som påstår at dette er kolesterolbombe har mer rett enn de har godt av og anbefales å ta seg en baconburger.

Elm Street i Dronningens gate er vel blitt noe av en klassiker i Oslos uteliv, og jeg tror knapt at de har skifta hverken på menyen eller interiøret siden jeg var der for første gang for nesten ti år siden. Jeg husker at når jeg og et par studiekamerater var der for å feire 19-årsdagen min måtte vi gå pga. at Elm Street har aldersgrense på 20 år. Det er nesten som det skulle vært i går... Noen år senere ble jeg kasta ut fra det helt utrolig harry stedet Scotsman på Karl Johans gate fordi jeg bekjente at jeg ikke ville bestille sprit, men det er en annen historie.

Ingen kommentarer: