søndag, juni 22, 2008

Snart semifinaler

Tre kvartfinaler i EM er ferdigspilt, og den siste nærmer seg slutten på ordinær tid. Tyskland kom seg videre mot Portugal med litt tvilsomme metoder, Tyrkia slo ut Kroatia på tidenes mest dramatiske måte og Russland slo ut Nederland med imponerende spill. Akkurat det var litt overraskende, de første to kampene i gruppespillet var det Nederland som imponerte mens Russland virket på ingen måte som et topplag. Nå lurer jeg på om de faktisk kan nå helt til finalen.

Tyrkia er jeg derimot ikke imponert av. Jeg føler de har vært heldige og jeg synes veldig synd på Kroatia, som jeg mener er et bedre lag. Det jeg ikke liker med Tyrkia er at de begynner å minne meg om Hellas slik de var når de vant forrige EM: Litt heldige seire mot antatt sterkere lag førte dem til toppen uten at de trengte å spille fin fotball. Jeg håper Tyskland knuser dem i semifinalen, men jeg er på ingen måte sikker på at det vil skje.

Det blir spennende å se hvem som vinner av Spania og Italia. I utgangspunktet skulle en tro at vinneren av denne kampen vil ligge godt an til å vinne finalen, men i dette EM vet en ingenting på forhånd. Stor underholdning er det i alle fall, og jeg henger med helt i toppsjiktet i EM-konkurransen!

1 kommentar:

Kjell Rune sa...

Jeg er så enig, jeg er så enig... Tyrkia hadde ikke annet enn flaks. Nå er vel aldri verken Kroatia eller Tyrkia store lag om dagen, men sånn er det vel med EM. Tilfeldighetene rår som bare det. Nå gikk hvertfall Spania videre. Endelig et lag som jeg har litt til overs for.

kR