tirsdag, mai 27, 2008

Et kjendisbrudd å blogge om


Vanligvis er det lite kjendisnyheter i denne bloggen. Det kommer av min manglende interesse. Om Jens Stoltenberg skiller seg og flytter sammen med Per Sundnes eller Kong Harald blir tatt med buksa nede sammen med et marsvin driter jeg i. Dette bruddet må derimot kommenteres.

Kong Frode spiller et høyt spill her. Det sier litt om hans kvaliteter som forfatter at han kan skrive om noe så følelsesladet i en humorserie. Det er ikke mange samlivsbrudd i Donald, og Fantomet svikter aldri sin Sala Palmer. (Hvorfor skulle han forresten det? Sala er jo HOT). Camilla svikter derimot Jokke, til fordel for en lærerkollega som er så streit at han får selv meg til å virke som en skitten punker.

Hva vil dette ha å si for serien? Frode sier en del om dette i intervjuet jeg lenker til. Det kan virke som serien vil gå fra ellevill humor og stygge damer til en mer ettertenksom og trist undertone. Enkelte nye bifigurer vil kanskje også komme inn i serien. Jeg vet ikke om Pondus nødvendigvis vil få så mange nye lesere på denne måten, men for oss som allerede er fans tror jeg dette vil være en grunn til fortsatt å lese serien i åra som kommer. Tatt i betraktning at noe sånt som 70 000 kjøper hvert nummer av bladet bør vel det være godt nok for forlag og forfatter.

1 kommentar:

Kjell Rune sa...

Det er jo tragisk. Nå som endelig Jokke virka til å ha roa seg. Et realt kjendisbrudd som er verdt å skrive om.

Tragisk er det også med tanke på Leeds som heller ikke denne sesongen rykka opp. Jaja...

kR