torsdag, februar 21, 2008

Lenge leve toleransen

"Du kan godt se på dette som en postnatal abort for min del. Jeg forakter ham fullstendig og ubegrenset fra nå og til evigheten. Han er hinsides menneskelig tilgivelse."
(Den amerikanske ateistlederen Madalyn Murray O'Hairs reaksjon på at hennes sønn i 1980 ble en kristen og begynte som predikant. Les hele den syke historien her).

"Religion er delvis latterlig, delvis avskyelig. Ikke i noen av tilfellene kan jeg respektere dem som bekjenner seg til en. Hvis jeg møter en troende, reduseres respekten for ham umiddelbart."
(Christopher Hitchens, sitert fra denne artikkelen)

"Griser vet bedre enn homofile"
(Enevald Flåten, 2001)

Og sånn går nå dagene... Hvis du er uenig med meg i det kan bare ta og du hoppe fra toppen av en skyskraper.

Ingen kommentarer: