lørdag, februar 03, 2007

Skambankt rocker! (og Godal har talent i massevis)



Tidligere denne uka kjøpte jeg "Eliksir" den nye plata til Skambankt, og den er skambra! Musikken deres har et utrolig trøkk men er samtidig melodiøs. Tekstene er tøffe saker på norsk, om undertrykkelse og den lille manns kamp mot de store. Heftige saker. Konserten på Folken om to uker blir en opplevelse. Jeg så faktisk Skambankt i Bergen allerede for et par år siden, men oppdaget ikke helt deres kvaliteter da. Det har jeg gjort nå! Dersom du også vil det kan du høre et par låter på MySpace.

Ellers har jeg vært innom Checkpoint Charlie tidligere i dag og hørt på tenåringsbandet Godal. De er et uforskammet talentfulle! Du kan lese om og høre på dem og andre unge lokale band her.

2 kommentarer:

Kjell Rune sa...

Bloggen din e ein kulturskatt. Kult å hørra litt av kvart ved å gå gjønå lenkene dine. Fortsett med det.
kR

Kjell Rune sa...

Ja, det va jo i musikkavdelingen på biblioteket i byen du sko jobba. Der hadde du nok rokka tiss!

Har sniklytta litt på platå så hette 'Jim Stärk' òg, og det virka kjempefint. Ska låna den med meg him neste gong eg e i byen.

kR