lørdag, mai 06, 2006

Kinn si dotter e dette da??

I går fikk jeg en CD i posten, fra Silje Frøystad, eller Someone's Daughter som hun også kaller seg. Jeg har i en tid fulgt med på bloggen hennes, og kom i et svakt øyeblikk til å sende en e-post og bestille plata hun var i ferd med å få gitt ut. I går kom den altså. Og den er faktisk imponerende bra!

Someone's Daughter er en foreløpig svært lokal artist bosatt på Jæren, men det bør det bli en forandring på nå. Musikalsk kan hun kanskje sammenlignes litt med Maria Solheim, men musikken er mer pianobasert (kanskje litt velpianobasert til tider? Det er mange pianointroer på plata...). Mine personlige favoritter er den norskspråklige "Vettkje" ("Vet ikke" på østlandsk), "Give" og den aldeles råe versjonen av "Amazing Grace". Det overrasker meg at jeg kan like en plate med såpass lite trommer, men her er det mye bra fra begynnelse til slutt, selv om et par av de allerede nevnte pianolåtene blir litt anonyme. Men det er jo bare kverulering fra min side, og jeg vil anbefale plata på det sterkeste. Den kan bestilles direkte fra artisten selv på hennes blogg. Da får du kanskje et signert eksemplar og en personlig hilsen slik jeg fikk. Den vil sikkert bli verdt millioner når hun blir stjerne.

2 kommentarer:

Kjell Rune sa...

Kult. Hu va på Impuls i januar. Framførte ei låt barra sånn plutseligt på ledardagane. Og tok eindel øyrer med storm. Det va knallbra. Sko likt å hørrt platå nass. Kanskje eg ska støtta Bryne-jentå litt...

John David Didriksen sa...

Nærbø ligger i Hå kommune, Bryne ligger i Time kommune. Sånt vet jeg og ikke Kjell. Men han er flinkere enn meg på gitar da...