lørdag, mai 02, 2009

Studioarbeid er hardt arbeid!

I går var det tid for demoinnspilling i studioet i Bjergsted. Det ble en lang og slitsom dag! Vi begynte å bære på utstyr i nitida, men pga. diverse tekniske problemer kom vi ikke i gang med å spille inn før rundt tre. Før det var det mye "my favorite game of hurry up and wait" som innspillingens amerikanske produsent og trommeslager uttrykte det.

Når vi først begynte å spille begynte det virkelige slitet. Vi spilte inn bass og trommer på en gang, slik at begge måtte spille 100% korrekt for å få gjeldende resultat. Det er ikke så enkelt som det høres ut eller som jeg trodde. Vi delte låten i fire deler, og til sammen tror jeg vi hadde 75 tagninger før vi var sånn noenlunde i boks. Da var klokka blitt ni om kvelden, og jeg var ganske utkjørt. Studiomusiker er herved strøket fra lista over alternative yrker jeg kan gripe til hvis nyliberalismen knekker bibliotekene.

I morgen har jeg fri mens det legges på gitar og vokal. Jeg håper de slipper unna med en litt kortere dag enn gårsdagen. Miksing vil sannsynligvis ikke skje før slutten av sommerenm, så det er ennå en stund til jeg må innrømme hvor galt det egentlig står til med mine musikalske "evner".

Ingen kommentarer: