søndag, oktober 19, 2008

London


Denne uka har jeg vært et par dager i London på Internet Librarian. Den foregikk på Novotel London West i Hammersmith. Det var også der vi bodde, på hotellrom store som en liten leilighet. Bibliotekarer fra ikke mindre enn 35 land var samlet her, og Norge var godt representert. De av dere som er interessert i mine rent faglige inntrykk fra konferansen kan lese her, i denne bloggen tenkte jeg å skrive mer om andre ting jeg opplevde og gjorde i London:

-Gikk rundt i over en time sammen med en kollega for å prøve å finne et sted som viste Norge-Nederland. På denne ferden havna vi bl.a. i sexshop- og strippeklubbstrøket i Soho. Vi tenkte at en nederlandsk pub måtte vel vise kampen, og fikk vite at det var en slik pub i strøket rundt Piccadilly Cirkus. En sykkeldrosjesjåfør visste hvor denne puben (De Hems) skulle befinne seg og ville ta oss dit for "kun" fire pund. Vi satte oss oppi drosjen og ble sykla rett rundt hjørnet der puben befant seg... Jeg spår den mannen en stor framtid i business. Selvsagt viste det seg at De Hems ikke viste kampen, men det var et morsomt sted å være!

-Spiste sushi for andre gang i mitt liv.

-Var på en meget god indisk restaurant!

-Var på Soho bar. Når jeg hadde vært på toalettet her stod det en mann klar til å gi meg såpe, skru på vasken for meg og gi meg papir til å tørke meg med etterpå. Dette er altså jobben hans. Utrolig hva folk kan leve av...

-Vi var også på Jazz After Dark. Dette stedet anbefales! Vi måtte betale fem pund for å komme inn, men for den prisen fik vi se et meget proft band på scenen. Et hyggelig lite sted med kul atmosfære og meget god musikk.

Ellers ble det jo noen turer med Londons berømte T-bane og innkjøp av de obligatoriske suvenirene. Alt i alt en meget hyggelig tur!

Ingen kommentarer: