søndag, mars 25, 2007

Skambankt leverer, i motsetning til landslaget

I går var jeg i Sandnes og besøkte G. i huset hans. Der så vi landskampen mellom Norge og Bosnia. En svart dag i norsk fotballhistorie. Først bråket i forkant av kampen og så den dårlige norske innsatsen når kampen først ble spilt. Å tape mot et bosnisk B-lag med et korrupt forbund og rabiate "tilhengere" i ryggen er direkte oppsiktsvekkende.

Heldigvis var det ikke landskampen som var hovedårsaken til mitt besøk. Vi skulle nemlig på konsert med SkambanktTribute. Jeg og G. var jo på deres turneåpning på Folken, i går var det turneavslutning. Det var fullt hus, faktisk så fullt at jeg og G. nesten måtte mase oss inn til tross for at vi hadde kjøpt billetter for tre uker siden. Inne var det pur rock n' roll! Skambankt er uten tvil et av Norges beste liveband for tida, en konsert med dem er en nærmest monumental opplevelse av rock rett i trynet. Slik var det også i går, bandet virket ikke spesielt slitne etter en måneds turne, de var like friske som på Folken. En glimrende kveld.



G. har forøvrig visse spådomsevner. Jeg fortalte ham at jeg håpet de ville spille "Angst", som er en av mine favoritter på deres nyeste plate. Når vi stod og ventet på at de skulle komme inn og spille ekstranummer snudde G. seg mot meg og sa med profetisk røst: "Nå kommer de inn og spiller "Angst". Gjett som var første ekstranummer?


På rockekonserter ser en alltid mye rart...

Dette er skrevet på Kult.kafeen.

2 kommentarer:

Kjell Rune sa...

Så du har havna på Kult.kaféen igjen? Det er bra.
Kjempedigg med konsert i motsetning til en fotballtragedie på alle måter. Møkkalag!

Ha en fin dag i sola.

kR

Anonym sa...

Når stormen komme, når angsten flomme, og alle har stempla ut - ses igjen i helvete!