torsdag, april 06, 2006

Ordliste i Frp

30% av befolkningen: Folk flest
Beskatning av de rikeste: Misunnelse
Sosialdemokrati: Kommunisme
Skatt: Røveri
Fotobokser: Landeveisrøveri
Fartsgrenser: For pyser og kvinnfolk
Rovdrift på ansatte: Fleksibelt arbeidsliv
Henrik Ibsen: Dansk komponist
Miljøvern: Fanatisme
Kjønnskvotering: Feminisme
Ansvarlighet: Hva?
Kåre Willoch: Terrorist
Å leve: Å overleve
Kultur: Luksus
Hugo Chavez: Spansk fotballspiller
Offentlig ansatte: Parasitter
Godt arbeidsmiljø: Et hinder for verdiskapning
Jeg og mitt: Det viktigste i verden
Du og ditt: Angår ikke meg
Velferd: Min lommebok
Jonas Gahr Støre: Full tillit. I 24 timer
Opera: Et dataprogram
Fattigdom: Selvforskyldt
Arbeidsledighet: Slapphet
Kritikk av Frp: Hets
Kritikk av andre partier: Forklaring
Oddvar Stenstrøm: Objektiv programleder
Solidaritet: Pysepolitikk
TV2 hjelper deg: Ukens høydepunkt
Carl I. Hagen: Vår nest viktigste stemmesanker
Mullah Krekar: Vår viktigste stemmesanker. Og med et flott syn på homofile.

Dette stod på leserbrevsidene til Vårt Land i går, sendt inn av Håvard Svendsen fra Bergen. Jeg har valgt å skrive det akkurat slik som det stod på trykk. Jeg er ikke nødvendivis enig i absolutt alle punktene, men mange av dem er akkurat som jeg skulle sagt det selv...

2 kommentarer:

Kjell Rune sa...

Fantastisk! Det e kje ofta eg ler høgt når eg sitte åleina og lese på dattaen, men gjere det ofta når eg e innom 'Baktanker'. Ein hyllest te mannen så skreiv dette, men og ein hyllest te deg så publisere sånn at eg fekk lesa det.
Komme forresten him på måndag. Blir nesten ei veka. Snakkast plutseligt....?!!?
kR

John David Didriksen sa...

En stor hyllest til Håvard Svendsen og en liten til meg...

Vi bør absolutt snakkes helt plutselig en dag ja. Jeg er hjemme, så det er bare å ringe eller sende en melding.