lørdag, august 04, 2007

Etnemarknaden

Etnemarknaden er et etter hvert tradisjonsrikt arrangement der "folk og fe møtes". Noen dager i august hvert år blir den ellers søvnige bygda Etne et livlig sted. Min bror driver med salg av frukt og grønnsaker her, slik min far gjorde før ham (vår far er fortsatt med og hjelper til). Og han selger mye! Jeg var med innover i går, og det var til tider direkte slitsomt. Når en selger frukt og grønnsaker for 45000 kroner på en dag blir det en del jobb... Spesielt moreller går det mye av, og folk kjøper gjerne tre korger for å spare en femmer (en for 35, tre for 100). Personlig skjønner jeg ikke dette helt, siden jeg ikke synes moreller smaker noe som helst. I morgen skal jeg innover en tur igjen før det er tilbake til jobben i Stavanger. Den er heldigvis mindre slitsom.

Ingen kommentarer: