mandag, juni 25, 2007

Viking-Brann

Jeg har nå bodd i Stavanger i nesten et år, men i går var faktisk første gangen jeg var på Viking Stadion. Jeg har forsømt meg på dette området med andre ord, og det var så vidt jeg kom inn i går også. Jeg måtte stå 45 minutter i kø for å få en billett på aller bakerste ståtribune. Med ny publikumsrekord på 16600 tilskuere er det ikke rart at det ble trangt om plassen.

Inne på stadion var stemningen på topp, og det at et svært godt Viking overkjørte et tamt Brann la ingen demper på lydnivået. En festaften ble det. For de som ikke har fått det med seg: Resultatet ble 3-1 til Viking, og jeg har bestemt meg for å ikke la det gå et år til neste gang.


Det var litt morsomt å registrere at Vikings tilhengere flere ganger i løpet av kampen taktfast ropte Uwe Röslers navn. Det er tydelig at den tyske gladpsykopaten er populær i byen for tida. Han har et blikk ikke en gang en mor kan elske, selv om han på dette bildet ser både tenksom og snill ut... Han sies å være en hyggelig fyr utenfor fotballbanen, og bare så det er sagt: Jeg synes han er rå. Uwe Rösler for president!

1 kommentar:

Kjell Rune sa...

Gladpsychopat...!!! Haha... Endelig noen som setter ord på det jeg tenker. Jeg har ennå ikke vært på Viking-kamp. Som en Ikke-Viking-supporter har jeg heller ingen forutsetninger for det heller... Men blir gjerne med en tur en dag.

kR